|
08 mrt 2019 |
08:16 |
|
"De consument wil meer beleving op zijn bord"
Met 170 verschillende soorten groenten en fruit in het assortiment kan BelOrta een grote speler in het Belgische AGF-landschap genoemd worden. "Als een grote speler in de markt merken wij de trends in de verssector goed.
|
Hier proberen wij ook op in te spelen door middel van innovaties, ontwikkelen van concepten en met diverse verpakkingsoplossingen te komen. Qua aanbod zien wij de groei van de kasgroentenproducten en het bessensegment waar al jaren groei in zit", vertelt Philippe Appeltans van BelOrta.
"Qua trends aan de vraagzijde van de markt merken wij dat de consument veeleisender wordt en constant toegang wil tot informatie over de producten. Daarnaast zien wij de verschuiving van comfort naar convenience. Consumenten zijn steeds meer on-the-go en hebben minder tijd. Daardoor merken wij dat de foodservice juist belangrijker is geworden voor de verkoop van AGF", aldus Appeltans.
Hoewel de smaak nog altijd erg belangrijk is, wil de consument meer beleving op zijn bord. "Gekleurde groenten, flowersprouts en gekleurde wortelen sluiten goed aan bij deze trend. Onze telers zijn ook steeds bezig met het ontwikkelen van nieuwe teelttechnieken en daardoor kunnen we momenteel Belgische tomaten het hele jaar door aanbieden. In de toekomst zal dit ook zeker mogelijk zijn met andere lokale groenten", vervolgt Philippe.
Trends
- 100% groenten zonder toevoegingen en gezonde groentensappen
- Faux meat zoals bloemkoolsteak of groentegehakt
- Foodswaps, voeding gemaakt van groenten, zoals slush puppy van pompoen of zure mat van komkommer
- Authentieke producten als asperges, bonen en pruimen
|
|
|
|