Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 04 sep 2019 16:38 

Verslag PMA Fresh Connections Brazil, 21 augustus 2019


Op 21 augustus vond in Sao Paolo de zesde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. Deze conferentie richt zich op de groente- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder. VLAM was er voor de derde maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren. Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië.

 Voor deze editie daagden meer dan 900 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

‘Her name is Conference’
VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. De stand werd ingekleed in het originele campagneconcept. Als beeld werd daarbij gekozen voor een karaktervolle vrouw met de Conference-peer in haar hand. De bijhorende slogan luidt “Ela se chama Conference” - “Her name is Conference”. Tijdens het event werden de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten. De bezoekers van het congres werden bovendien verwend met een gift bag.
De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80% gecofinancierd wordt door Europa. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.

Export naar Brazilië
Pas sinds het najaar van 2017 is er markttoegang voor de Belgische Conference-peren in Brazilië. VLAM voerde al meteen bij de seizoenstart promotieacties. Na een eerste beursdeelname in augustus 2017 volgden al in november de eerste degustaties plaats in supermarkten in Sao Paulo. In totaal vonden er meer dan 1.800 degustaties plaats in het seizoen van 2017-2018.
In januari 2020 loopt de huidige Taste of Europe Brazilië-campagne af. Afgelopen voorjaar diende VLAM een projectvoorstel in bij de Europese Commissie om de campagne met nog eens 3 jaar te verlengen. Begin oktober wordt feedback op deze herindiening verwacht.



  Nieuwsflash
 
Premiesubsidie en schadevergoeding VRFLees meer
 
 
INTERPOM 2024Lees meer
 
 
Attert is de rijkste gemeente en Sint-Joost-ten-Node de armste in 2022 Lees meer
 
 
Diepgronder staat niet garant voor goede bodemstructuur Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Omgeving. Begroting 2025Lees meer
 
 
Beleids- en begrotingstoelichting Landbouw en Tuinbouw Begroting 2025 Lees meer
 
 
Ontdek de voordelen van GLB-steunmaatregelen voor jouw teeltplan 2025 Lees meer
 
 
Plantenwortels veranderen hun groeipatroon tijdens de ‘puberteit’ Lees meer
 
 
Extremer weerLees meer
 
 
Opnieuw recorduitstoot CO²Lees meer
 
 
Gezond en duurzaam voedsel voor de toekomstLees meer
 
 
Statuut gemeentelijke schattingscommissies Lees meer
 
 
Impact noodweer Spanje op de Vlaamse prijsevolutie groenten en fruitLees meer
 
 
Landbouw in 2024: minder wintergewassen door hevige regen Lees meer